Kennisbank

Veel van uw vragen zijn ons al eens gesteld. Wij hebben uit deze vragen een kennisbank opgebouwd waarmee u nog steller uw antwoord kunt vinden. De vragen zijn opgedeeld in categorie├źn. 

Webhosting / Domeinregistratie

Om een domeinnaam te redirecten via ons DNS systeem dient u de volgende stappen uit te voeren:

1. Bewerk het A record dat u wilt redirecten naar een andere, bestaande domeinnaam.

2. Wijs dit A record naar IP adres: 37.97.191.22

3. Vul bij "Target URL" het adres in waar de domeinnaam uit dient te komen. (inclusief http://)

4. Sla uw wijzigingen op. Mocht uw A record al naar 37.97.191.22 wijzen dan is de redirect meteen actief. Zo niet, dan wordt deze binnen maximaal 24 uur actief.




English Manual:

To redirect a domainname via our DNS system, please follow these steps:

1. Edit the A record you would like to redirect to another existing domainname.

2. Point this A record to: 37.97.191.22

3. At "Target URL", fill in the address where the domain should point to. (including http://)

4. Save your changes. Should your A record already point to 37.97.191.22, the redirect will be active immidiatly. If not, it will become active within 24 hours.
U kunt de domeinnaam rechtstreeks aan vragen via www.alternethosting.nl. Daar wordt dan direct gecontroleerd of de domeinnaam nog beschikbaar is. Omdat u al klant van alterNET bent, kunt u gebruik maken van uw huidige accountgegevens. 

Bent u deze accountgegevens kwijt, dan kunt u deze opnieuw opvragen via https://www.alternethosting.nl/inloggen/wachtwoord-vergeten/. Vul vervolgens uw e-mailadres in en u krijgt de nieuwe inloggegevens toegestuurd.

TYPO3

alterNET wil en kan u uitstekende TYPO3 support bieden. Echter hiervoor dient u een Service Level Agreement met ons af te sluiten. Heeft u wel vragen over TYPO3 die niet salesgericht zijn, en heeft u geen Service Level Agreement? Dan kunnen wij u helaas niet kosteloos helpen. Goede bronnen voor informatie zijn te vinden via typo3.startpagina.nl,www.typo3. nl, of via de Nederlandse TYPO3 mailinglist. 

Meer weten over de kosten van een Service Level Agreement? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers via 078 635 1200.

Administratie

Voor het opzeggen van diensten dient u ons via fax of per post het volgende schriftelijk te sturen:

 

  • een ondertekende brief waarin u de diensten, gespecificeerd per dienst, opzegt.

    U dient dit te faxen naar 0848 34 9697 of ingescand per e-mail naar administratie@alternet.nl.

    Binnen 10 werkdagen ontvangt u van ons de bevestiging van uw opzegging. Heeft u deze niet ontvangen, neem dan contact op met ons.

    Houdt u rekening met de opzegtermijn die in uw contract staat.

  • Bent u uw wachtwoord kwijt? 

    1. Betreft dit uw wachtwoord voor het bestellen van producten en of diensten via onze website? Deze kunt u opnieuw laten aanmaken via de link op http://helpdesk.alternet.nl/.

    2. Bent u de inloggegevens van uw hostingpakket kwijt? Neem dan contact op met ons via support@alternet.nl. Zij kunnen deze voor u opnieuw aanmaken.

    Om er voor te zorgen dat deze gegevens alleen naar de juiste persoon worden verstuurd, moeten de volgende gegevens in deze email zijn vermeld:

    - Debiteurnummer (deze vindt u op uw factuur).
    - Domeinnaam van het hostingpakket.
    - Naam en eventueel bedrijfsnaam.

    De inloggegevens worden uitsluitend verstuurd wanneer de genoemde gegevens correct zijn, en worden alleen verzonden naar het email adres wat in onze administratie bekend is (het adres wat bij de aanvraag gebruikt is).

    Wanneer uw gegevens tussentijds gewijzigd zijn, kunt u contact opnemen met onze administratie (administratie@alternet.nl). Zij zullen er voor zorgen dat gegevens zo spoedig mogelijk worden aangepast.

    Beschikbaarheid

    Controleer hieronder of de door u gewenste domeinnaam nog beschikbaar is.

    Meerdere domeinnamen tegelijk registreren? Klik hier

    Contact

    Heeft u een vraag bij het bestellen? Neem dan contact met ons op.